سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیفت کامل صورت و گردن

لیفت صورت و گردن چیست؟ برای چه افرادی مناسب است؟ انواع روش های انجام لیفت چیست؟ این ها مواردی هستند که در این مقاله به آنها می خواهیم بپردازیم. با ما همراه باشید

لیفت صورت با روش جراحی چیست؟

به روشی اطلاق می شود که در آن چینهای و علائم ناشی از افزایش سن که در صورت به وجود آمده اند با روش جراحی کاهش می یابند.

برای انجام لیفت صورت، جراح پلاستیک، بافتهای زیر پوستی و عضلات را می کشد و ساختاری جذابتر را ایجاد می کند و در نهایت قسمتهایی از پوست و بافتهای چربی اضافه را بر می دارد به این ترتیب نمای پیری و خستگی صورت برطرف می گردد. این نوع جراحی به گونه ای انجام می شود که برشهای پوستی در چینها و قسمتهایی از صورت که دیده نمی شوند (مثلا پشت گوشها) قرار می گیرد و به این طریق، ظاهر صورت طبیعی خواهد بود. در لیفت صورت، علاوه بر وجود روشهایی که کل صورت را لیفت می کنند، روشهای مختلف جدید و کم تهاجمی برای بخشهای خاص صورت و برای افرادی که تغییرات کم را می پسندند وجود دارد که در زیر به شرح بیشتر آنها می پردازیم. (نقل از اولین تیم جراحی لیفت صورت و گردن در تهران )

با لیفت صورت به چه هدفی می توانیم برسیم؟

هدف از لیفت صورت این است که هر فردی به چهره سالهای قبل خود برگردد و مانند دوران جوانی خود شود. با کم شدن چینهای صورت، برداشته شدن پوستهای آویزان، و بالا کشیدن و محکم کردن بافتهای عمقی صورت، فرد ظاهر بهتری خواهد یافت.

بعد از لیفت صورت، افراد اعتماد به تفس بالایی پیدا می کنند و رضایت بیشتری از ظاهر خود خواهند داشت و این موضوع به صورت غیر مستقیم باعث افزایش انرژی آنها می شود.

علائم پیری در صورت چه چیزهایی هستند؟

با گذشت زمان و افزایش سن، قطعا همه ما دچار علائم پیری در صورت خواهیم شد با افزایش سن، پوست ما شل و آویزان می شود، حجم صورت کاهش می یابد، و قوام بافتهای عمقی صورت تغییر می کند به گونه ای که در پایین صورت، چینهای عمیق بوجود آمده و پوست شل و آویزان در صورت و گردن نمایان می شود.

  • افتادگی قسمت میانی صورت
  • عمیق شدن خط خنده (چین بین دهان و بینی) می شود
  • عمیق شدن چین زیر چشم ( زیر پلک تحتانی)
  • کاهش حجم صورت در اثر تحلیل رفتن چربیهای صورت و یا افتادگی چربیهای صورت
  • شل شدن پوست و افزایش چینهای فک پایین و قسمت پایینی صورت
  • شلی پوست و تجمع چربی در زیر چانه، حتی در فردی که وزن نرمالی دارد می تواند نمای غبغب بزرگ را فراهم کند

در لیفت صورت (با روش جراحی) چه کاری انجام می شود؟ 

ابتدا برش پوستی داده می شود و پوست از بافتهای همبند زیرین خود و عضلات صورت جدا می شود. سپس داربست بافتهای عمقی صورت آزاد می شود به گونه ای که این بافتها بتوانند بر روی بافتهای بالاتر خود بلغزند و کشیده شوند و به محلهای بالاتری وصل شوند. به وسیله بخیه های مخصوص این داربست آزاد شده، در محل جدید به گونه ای محکم می شود که بافتهای شل را بکشد. در نهایت پوست بر روی بافتها کشیده می شود و مقدار زیادی پوست برداشته می شود. توجه داشته باشیم که در این جراحی هدف ما کشیدن پوست به تنهایی نیست. زیرا پوست فقط نقش یک روکش را بازی می کند و اگر بافتهای عمقی صورت بوسیله داربست محکم خود به بالا کشیده نشده باشد، قدرت چندانی یرای نگهداشتن بافتهای آویزان و سنگین زیر خود را ندارد.